Eticket у Харкові: як це буде


У Харкові, першому в Україні місті, з 1 грудня оплатити проїзд в трамваях і тролейбусах можна буде за допомогою єдиного електронного квитка Eticket.

Про це сьогодні, 1 листопада, в прес-центрі Харківської міської ради повідомив заступник міського голови з питань інфраструктури міста Євген Водовозов. За його словами, спочатку систему запустять в наземному електротранспорті, а з 1 січня – в Харківському метрополітені.

Віце-мер нагадав, що рік тому з ініціативи міського голови Геннадія Кернеса була створена робоча група з підготовки концепції впровадження в Харкові єдиного проїзного квитка. Концепцію затвердили, документи підготували, оголосили інвестиційний конкурс, з’явився реальний інвестор, який уклав з містом договір, і почалася робота з проектування і впровадження системи. За час роботи було прийнято також законопроект про єдиний проїзний квиток.

Директор компанії-інвестора ТОВ «Фінансова компанія «Платіжний центр» Володимир Стариченко повідомив, що купувати єдиний електронний квиток харків’яни зможуть через спеціальні термінали, які будуть встановлені на зупинках наземного транспорту та у вестибюлях метро. Придбати карту можна буде в останніх числах листопада, перед запуском системи. Вартість картки – 30 грн з урахуванням однієї зарезервованої поїздки (або в наземному транспорті, або в метро). Якщо власник захоче карту повернути, вартість карти з вирахуванням цієї однієї поїздки буде йому повернута. Також через ці термінали можна буде поповнювати електронний квиток на суму до 500 грн. У метро термінали будуть видавати здачу, на зупинках, в цілях безпеки, від такої практики відмовилися.

Як повідомив Володимир Стариченко, на кожному вході в трамвай чи тролейбус та у вестибюлях метрополітену будуть встановлені валідатори для фіксації оплати. «Зайшли з картою в тролейбус, підійшли до валідатора, піднесли до нього карту – загориться зелена галочка, номер маршруту, і поїздка активована. Залишок коштів на картці не показується, його можна буде побачити при поповненні карти», – повідомив Володимир Стариченко.

Всього по Харкову встановлять не менше 320 наземних терміналів і понад 250 – в метрополітені. Понад 200 наземних терміналів уже встановлено, ними продовжують обладнувати зупинки громадського транспорту. Крім того, в наземному транспорті вже можна побачити кріплення під валідатори.

Як повідомив Володимир Стариченко, пізніше, приблизно з квітня наступного року, харків’яни зможуть поповнювати eticket і оплачувати проїзд за допомогою банківської карти системи «Visa», ще через деякий час до системи підключиться платіжна система «MasterСard».

«Завдяки міській владі, попередньо укладений партнерський договір з компанією «Visa». В рамках реалізціі цього проекту у пасажирів буде можливість розраховуватися за проїзд платіжною банківською картою. Але не c 1 грудня, а вже наступного року. Таких валідаторів буде по два на кожен вестибюль у метро і по одному на зупинках. Розраховуватися можна буде картою будь-якого українського банку, підключеної до електронної платіжної системи «PayPal», – повідомив Володимир Стариченко.

Скористатися старою карткою для проїзду в метро з моменту запуску єдиного електронного квитка в «підземці» не можна буде, оскільки вся система буде новою. Якщо на карті залишаться кошти, необхідно буде звернутися в метрополітен, і їх повернуть.

Євген Водовозов зазначив, що кондуктори в трамваях і тролейбусах продовжать працювати, як і раніше можна буде придбати разовий квиток для проїзду в транспорті. За статистикою, ними користуються 14% пасажирів. У контролерів будуть мобільні валідатори, як і коли буде відбуватися контроль, поки не уточнюється. За несплату проїзду пасажир буде оштрафований.

«Впровадження подібних систем має на увазі перехідний період, так що будуть і кондуктори, і контролери», – повідомив Євген Водовозов.

Для вирішення проблемних питань, пов’язаних з користуванням єдиним електронним квитком, в місті працюватимуть претензійні центри. У разі виникнення будь-яких проблем харків’яни зможуть зателефонувати на гарячу лінію, вибрати зручний з розташування центр, приїхати туди і вирішити питання.

«Вас по телефону проінструктували, ви поїхали в найближчий центр і врегулювали позаштатну ситуацію. Якщо побачимо, що на першому етапі питань буде багато, будемо збільшувати кількість центрів, і навпаки», – зазначив Євген Водовозов.

При цьому віце-мер зазначив, що карти для пасажирів пільгових категорій будуть відрізнятися за кольором, студенти отримають свої eticket також без проблем.

«Все це буде зроблено спокійно, не потрібно нервувати. У терміналі на вулиці і в метро продаватимуть разовий квиток і картку. Спочатку можна буде купувати квитки у кондуктора, потім – тільки в терміналі. Наша мета – прибрати при оплаті готівку, щоб водій займався прямими обов’язками, щоб ми розуміли, скільки реально їздить пасажирів. Це дасть можливість видозмінювати маршрути в залежності від кількості людей, які ними користуються. Поступово вся оплата повинна перейти в електронний вигляд», – підкреслив Євген Водовозов.

Надалі систему єдиного квитка планується впровадити і в автобусах.

Зазначимо, система єдиного електронного квитка працює в різних європейських країнах, зокрема, в Австрії, Німеччині, Великобританії, Польщі. У Харкові буде застосовуватися чеська система.

По телебаченню і в інтернеті транслюватиметься соціальна реклама про електронні квитки.

Адміністрація сайту може не поділяти точку зору авторів статей і відповідальності за зміст матеріалів не несе.
Використання будь-яких матеріалів сайту дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на сайт www.groshi.kh.ua © 2017