Систему електронного квитка «E-ticket» у наземному міському електротранспорті і метрополітені планують запустити з 1 листопада.
Про це сьогодні, 31 серпня, повідомив журналістам директор Департаменту інфраструктури Сергій Дульфан, пише прес-служба мерії.
За його словами, затримка із запуском системи «E-ticket» була викликана змінами в законодавстві, зокрема, в порядку видачі пільгових проїзних карток, який був покладений на органи соціального захисту населення, квотуванням кількості пільгових поїздок, а також висновком з ужитку дрібних купюр. Тому виникла необхідність внести зміни до технічних вимог для терміналів оплати та валідаторів.
«Ще один фактор обумовлений тим, що були введені нові вимоги в метрополітені, згідно з якими необхідно ввести подвійний контроль за транзакціями. З огляду на, що ми маємо справу з бюджетними коштами, порядок їх використання передбачає наявність контролю. Тобто для роботи кожного терміналу і валідатора в підземному транспорті з’явилася необхідність встановлення двох ліній зв’язку – одна з них буде обслуговувати блок, встановлений в метрополітені для здійснення контролю за транзакціями, а друга лінія направлятиметься на сервер інвестора, де відбувається обробка транзакцій для розрахунку з перевізниками», – зазначив Сергій Дульфан.
За його словами, на сьогоднішній день необхідні мережі прокладені на 10 станціях метро, на інших роботи тривають. Крім того, новими валідаторами обладнали вже 10 станцій підземки, 71 термінал встановлено в вестибюлях метро, ще 20 – в переходах. Щоб уникнути збоїв в період переходу на систему електронного квитка, в підземці працюватимуть одночасно нові і старі термінали поповнення.
«На першому етапі ми оснащуємо два термінали для пропуску за новими картами – вони у нас сьогодні завантажені під платні поїздки. У міру видачі пільгових карт збільшуватиметься частка валідаторів під нові картки і зменшуватиметься під старі», – підкреслив Сергій Дульфан.
Зазначимо, що для поповнення карток для проїзду в наземному міському електротранспорті по місту вже встановлено 166 терміналів. Всього планується встановити до 200 терміналів для наземного транспорту і ще 200 – для підземного. За словами Сергія Дульфана, сьогодні до 45% поїздок в наземному міському електротранспорті оплачується електронними картками.
Повністю завершити всі роботи з переоснащення програмного забезпечення і запустити систему єдиного електронного квитка планують до 1 листопада. При цьому з 20 вересня почнеться видача пільгових проїзних карток для школярів, з 1 жовтня їх почнуть видавати студентам, а з 1 листопада – всім іншим пасажирам пільгових категорій.
Варто відзначити, що систему «E-ticket» планували запустити ще з 1 листопада 2017 року. Потім перенесли на 1 лютого 2018 року. Зараз назвали вже нову дату.
Дана система працює у наземному електротранспорті, але не користується популярністю серед населення, більшість якого продовжують купувати одноразові квитки.
Нагадаємо, що інвестором проекту єдиного електронного квитка у Харкові є ТОВ “Фінансова компанія “Платіжний центр”. Загальна вартість проекту – 185,5 млн грн. У свою чергу “Платіжний центр” отримує винагороду у розмірі 6,5% від загальної суми платежів за проїзд (від кожної поїздки 6,5% вартості).
У 2016 році “Харківський антикорупційний центр” повідомляв, що електронний транспортний квиток буде впроваджувати фірма, опосередкованим вигодонабувачем якої є безпосередньо Геннадій Кернес. Донедавна 50% “Платіжного центру” належали ТОВ “Компанія з управління активами “Фінекс-Капітал”, від якої в 2015 році мер Харкова отримав 11,09 млн грн дивідендів, а у 2016 році – 10,83 млн грн.
Зараз власниками “Платіжного центру” є Володимир Стариченко (керівник фірми майже з самого заснування – з лютого 2012 року), Василь Павленко (Черкаська область), а частину “Фінекс-Капітал” переписали на Ігоря Скрипника (Київ), Наталію Рязанову (Київ), Катерину Бобер (Київська область), Віталія Білиха (Дніпропетровська область) та Катерину Авраменко (Дніпропетровська область).